piwik-script

Intern
    Englische Fachdidaktik

    Habilitations and Dissertations

    Habilitations & Dissertations

    "Global and inter/transcultural learning through narratives of the refugee crisis" - Dr. Claudia Deetjen read more

    "Destroying things is much easier than making them' – Ecological Re-Readings of Contemporary Young Adult Dystopian Fiction and their Potential for English Language Learning" - Dr- Christian Ludwig read more

    "Migration and Multilingualism" - Elisabeth Chowanetz read more

    "The European dimension in EFL textbooks" - Anika Kirschbaum read more

    "'The Odds Are Never in Our Favor’: Constructions of Adolescence in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction and Its Potential for the EFL Classroom" - Nadine Krüger read more 

    "Von der Binarität zur Hybridität. Die Dekonstruktion binärer Kultur- und Identitätsvorstellungen der Post-9/11-Ära durch die Rekonstruktion inter- bzw. transkultureller Erfahrungsräume in der graphic novel Arab in America: Theoretische Überlegungen und didaktische Ableitungen" - Veronika Martinez read more

    "Typically British?! A diachronic - imagological analysis of British national stereotypes in English textbooks of the 20th and 21th century." - Jennifer Meier read more

    "The Reconstruction of Gender in Portal-Quest Fantasy Graphic Novels" - Franziska Pukowski read more

    "Teaching English 2.0: Status quo and conceptualization of digital English lessons"- Jeanine Steinbock  read more

    "wrAPPed! Grammatik-Apps und Differenzierung im Englischunterricht. Eine qualitative Studie zum Nutzungsverhalten von Lernenden" - Katrin Wörler-Veh read more

    "Kulturwissenschaftliche Analyse der nationalen Stereotype im deutsch-britischen Verhältnis zur Zeit der Berlin-Krise 1958-62. Eine imagologische Untersuchung von Diskursen in Printmedien" - Dorothea Merk

     "Der Lesezirkel als Weg zur Lernerautonomie. Literatur kooperativ erfahren" -  Katarina Nestorovic  read more

    "Die politische Dimension als Lerngegenstand in Lehrwerken für den Englischunterricht" - Janina Kuhn